۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۲

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

مرکز رشد استان کرمانشاه توان برقراری ارتباط با دنیا را داشته باشد

مرکز رشد استان کرمانشاه توان برقراری ارتباط با دنیا را داشته باشد

کرمانشاه- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: انتظار ما این است که مرکز رشد استان کرمانشاه بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی عصر امروز در مراسم کارگاه یک روزه سومین رویداد کار آفرینی تیک که در سالن علامه طباطبایی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: نیاز است اقتصاد دانش بنیان را به عنوان اجزای اصلی استان در بیاوریم.

رحیمی افزود: فن آوری طوری نیست که بگویم  به حدی رسیده ایم که دیگر نیازمند آن نیستم، دنیای امروز، دنیای فن آوری است وبه عصر مفاهیم رسیده است، وفکر پولدار شدن از سنتی به صنعتی تبدیل شده است.

معاون امور اقتصادی و منابع استانداری تاکید کرد: در کشور ما ۴۰میلیارد دلار ثروت نفت به ما داده شده اما کشور کره جنوبی که بعد ازما شروع کرده است، اگر ۲۰میلیارد دلار نفت داشته باشد ۶۰ تا۸۰ میلیارد دلار از نقطه صفر ما عقب است، این کشورهای توسعه یافته چکار کرد ه اند که به اینجا رسیده اند،من در آنها نظم را دیده ام، هر کاری عمده اش پشتکار ونظم می خواهد.

رحیمی افزود:ما آن نظم امام علی( ع) را نداریم. مولا علی هر چه کرد وهر چه داد از مال خودش بود،چه به سر ما آمده که خالص درآمد ما به نصف رسید،با خلاقیت ونو آوری که تبدیل به کالا شود میتوان مشکلات کنونی را حل کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی در ادامه سخنانش گفت:اقتصاد بایستی درون زا وبرون نگر باشد.

رحیمی در بحث صادرات وارتباطات به اشخاصی که در این حوزه کار می کنند تبریک گفت وافزود:، شما شرکتهای  دانش بنیان نو آوران این ایده ها هستید که کار را تبدیل به کالا می کنید، اگر در شهر خودمان کار نکنیم در دورتر خصوصا در حوزه  ITاز دورتر می آیند و کارهای لازم را انجام می دهند. انتظار ما از مردم این استان این است، مرکز رشد استان کرمانشاه بتواند بادنیا ارتباط برقرار کند.

نماینده صندوق سرمایه گذاری زاگرس نیز اظهار داشت: چرخه کاملی که در این حوزه باید وجود داشته باشد، یک بخش دو ماهه به عنوان شتاب دهی ویک بخش چهار ماهه که پخته ای کار را برای شرکتها به ارمغان می‌آورد قرار داده ایم.

حامد شامبیاتی افزود: امروز در مجموعه جهاد دانشگاهی کرمانشاه پیش شتابدهی را می توانیم جزء استثنا ها در این استان ببینیم که در کل کشور نظیر ندارد.که در آن حوزه پژوهش، آموزش، رشد علم پارک فناوری وشتابدهی وجود دارد هیجدهمین صندوق پژوهش کشور  در مجموعه زاکرس در این استان  بود ه که مصوبه گرفت و از آن در  استان کرمانشاه بهره مند شدیم که در سال ۹۲ کار خود را شروع کرده وبا ۷۰ درصد سهامدار در بخش خصوصی مشغول کار است.

شامبیاتی از افتخارات استان کرمانشاه از شرکت جهان فولاد غرب، کشت وصنعت ماهیدشت،شرکت  روژین تاک، سیمان سامان وکاشی در استان نام بردو افزود: در سال گذشته ۶۰۰فقره تسهیلات در موضوع صندوق. پژوهش های علمی وفناوری پرداخت شده است.

وی از هر نوع ارائه خدمات در این مجموعه مسئولیت پذیر تشکر کرد وهر نوع ارائه را نمونه دانست.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از سه مجموعه موفق ودو نفر در حوزه تیک تقدیر شد.

کد خبر 4022993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha